به نام خداوند بخشنده مهربان

آموزش POWER MILL

 

 

پست 760001 : مقدمه ای بر روش تدریس

برنامه پاورمیل یکی از حرفه ای ترین برنامه ها جهت G-code گیری برای دستگاههای سی ان سی می باشد. ما در این آموزش قصد داریم از فضای آموزش های متداول که باعث سرگردانی بیشتر کاربران می شود دوری کرده و با ارائه آموزشهایی کاملا کاربردی بتدریج شما را هم با کار و هم با فضا و منوها بصورتی که بهتر در ذهن ماندگار شود آشنا سازیم.

این برنامه استراتژی های فراوانی جهت ماشین کاری دارد اما آنچه مورد استفاده منبت کاران می شود چند استراتژی بیشتر نیست و ما به آن بیشتر می پردازیم

 

پایان پست 420001        آخرین تاریخ ویرایش : 22 / 11 / 92         نویسنده : احمد شخم گر  

کلیه مطالب مندرج در پست ها با نظر شما دوستان عزیز قابل اصلاح است . نظرات خود را ایمیل نمایید. info@cnckaran.com

***************************************************************************************

 

 

پست 430001 : کار با استراتژی روتاری جهت منبت

اولین استراتژی مورد بحث استراتژی روتاری می باشد که سعی می کنیم با زبانی ساده و کاربردی آن را بیان کنیم

1 – برنامه را اجرا نمایید

2 – از طریق منوی File بر روی Import Model … کلیک نموده

 

 

3 – بعد از باز شدن پنجره محاوره زیر پسوند فایل مورد نظر را انتخاب نموده سپس فایل مورد نظر را انتخاب و آن را باز می کنیم.

 

 

4 – برای بهتر دیدن مدل بر روی کلید زوم کامل در صفحه مانند شکل زیر کلیک کنید تا کل مدل را در وسط صفحه ببینید.

 

 

5 – به مانند شکل زیر بر روی کلید Plain Shade گزینه اول کلیک نمایید تا شکل مدل مورد نظر را کامل ببینید.

 

 

6 - اکنون از طریق منوی Draw و یا کلید Block وارد محیط block شوید .

 

 

 

 

7 – در پنجره محاوره block مطابق شکل زیر گزینه ها را انتخاب نموده و بر روی کلید Calculate کلیک کنید تا مختصات دقیق مدل شما در مختصات فضای پاورمیل مشخص شود.

 

 

8 – بر روی مدل رفته بر روی کلید سمت را موس کلیک نموده و از منوی باز شده وارد منوی Edit و از زیر منوی آن بر روی Transform کلیک نمایید

 

 

پنجره محاوره زیر باز می شود.

 

 

9 – ابتدا برای بردن یکی از زوایای مدل به صفر کار مقادیر منفی موجود در پنجره Block در قسمت Relative Position در پنجره Transform Model در قسمت Distance کپی نموده و با توجه به اینکه عدد وارد شده مربوط به کدام محور مختصات می باشد کلید مربوط به همان محور را کلیک می نماییم.

*** نکته دقت کنید که در مثال زیر وقتی عدد منفی محور X را کپی می نماییم باید مقدار آن را مثبت کنیم تا مدل در جهت مثبت به سمت نقطه صفر جابجا شود. و اگر این عدد مثبت بود باید آن را پس از کپی منفی نماییم تا مدل در جهت منفی حرکت نموده و به نقطه صفر جابجا شود. پس انجام این کار برای هر سه محور مختصات مجددا بر روی کلید Calculate در پنجره Block کلیک می نماییم مشاهده خواهید نمود که تمامی مقادیر صفر می شود.