گروه صنعتی سی ان سی کاران

صفحه اصلی درباره ما تماس با ما                    شیشه   اینورتر     cnc فرز     cnc تراش     کنترلر   ربات صنعتی    دایره المعارف CNC     دستگاه لیزر    تعمیرگاه CNC     


فروش ماشین آلاتفروش قطعاتفروش تکنولوژیفروش اطلاعاتخدمات CNCروش ساخت CNCآموزشگاه

  شیراز    اصفهان  ارومیه  بندرعباس  کرج  بجنورد    RADONIX   Imaster_Inverter     JMC_Servo

دایره المعارف 101 مدل سی ان سی

دستگاه چهارم : سی ان سی های حک لیزر

جامع ترین مرکز اطلاع رسانی سی ان سی در ایران - آخرین ویرایش این صفحه بهار 95

کلاس ساخت سی ان سی در دانشگاه شریف

مقدمه 

مقدمه ای بر ساخت

اپراتوری سی ان سی 

نرم افزارهای کد کم

مقدمه ای بر کنترلر

مقدمه ای بر سرو موتور و استپ موتور

بال اسکرو

میز دستگاه ، اسپیندل موتور ، انرژی چین

ساخت CNC سه محوره

ریل  LMGuide و واگن حرکتی

بال اسکرو 

  کنترلر

بوش ساچمه ای

کولت

کوپلینگ

 انرژی چین

گیربکس

کامپیوتر صنعتی

موتور خطی

مانیتورینگ

منبع تغذیه

اسلاید گاید

پروفیل آلومینیوم

سرو موتور

نرم افزار

  اسپیندل موتور

استپ موتور

تابلو برق

تسمه تایمینگ

ابزار سی ان سی

وکیوم

فروشگاه قطعات سی ان سی

 و اتوماسیون صنعتی

=================

___________________________

تماس  : 09122277199 شخم گر
تلگرام : گروه سی ان سی کاران

تمام تلاش خود را نموده ایم تا با
 بهترین کیفیت و با بهترین قیمت
محصولات مورد  نیاز شما را
 تهیه کنیم و در اختیار شما
عزیزان قرار دهیم

 

تالیف کنندگان :

 

مطالب این دایره المعارف در گروه تلگرامی سی ان سی کاران و زیر نظر متخصصان این صنعت گردآوری شده است . بدیهی است در طی مراحل مختلف این مطالب ویرایش و تکمیل خواهد شد . هرگونه کاستی را به بزرگی خود بر ما ببخشید.

 

ahmad shokhmgar, [۳۰.۱۱.۱۵ ۲۲:۲۳]
سلام خدمت همه دوستان عزیز شب همگی بخیر

ali khamseh, [۳۰.۱۱.۱۵ ۲۲:۲۳]
دوستان طبق برنامه ای که جناب مدیر تهیه کرده بودن قرار بود امشب در مورد لیزر فایبر بحث و بررسی گردد .کسی مایل هست در این زمینه بحث کنیم.
 

 

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۵]
دوستان عزیز سلام شب همگی زیبا امیدوارم امشب یکی از خاطره انگیزترین شب های دوران تلگرامیتان باشد

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۶]
تا ساعاتی دیگر مباحث سی ان سی های لیزر حکاکی را آغاز می کنیم . امیدوارم امشب دوستان لیزر ساز همراهی خوبی داشته باشند

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۶]
[ Photo ]

Hojat Hmz, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۷]
☺️

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۷]
از جناب مهندس برزگر عزیز تشکر ویژه دارم . مطمئن هستم همه دوستان تشکر ویژه ای بابت هدیه آخرین شماره مجله ساخت و تولید به آنها دارند. باز هم ممنون

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۴۹]
جناب مهندس دلشاد عزیز یک زمانی را در نظر خواهیم گرفت و در خصوص تنش گیری بحث مفصلی خواهیم داشت. این موضوع یک چاله در صنعت سی ان سی سازی است.

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۱]
جناب مهندس طهماسوند عزیز سی ان سی 5 محوره سنگ که برای برش سنگهای کوارتز طراحی شده می تواند از جهات مختلف سنگها را برش دهد. 101 سی ان سی هستند نوبت به آن هم می رسد

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۳]
جناب مهندس گلناری عزیز امشب نیز مانند دیشب با ما باشید و اطلاعات ارزشمند ارائه دهید . پیشاپیش ممنون.

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۴]
خدمت دوست خوبم مهندس حیدری عزیز. مطالبی که ارائه دادی افتضاح بود. چون خودی هستی اینطور گفتم. پرونست از مهمترین بخش های حوزه سی ان سی های برش می باشد. خیلی غنی ، خیلی غنی ، مهندس جان افتخار بده و کمی وقت بذار. ممنون

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۶]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۰:۵۷]
امشب چهارمین سی ان سی از مجموعه 101 سی ان سی را به چالش خواهیم کشید. فعلا شب خوش

فرید, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۱:۳۲]
مهندس تشکر

حیدری, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۱:۳۴]
جناب اقای مهندس شخمگر حسب امر شروع کردم در لابلای زمان استراحت بنویسم هرچند نویسنده نیستم از ادبیات شما تعجب کردم به جهت حفظ احترام گروه را ترک میکنم

Azkala, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۱:۴۸]
[ Photo ]

بهنام حقیقت از قزوین, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۱:۴۹]
با عرض پوزش از دوستان
بنده گيج شدم ،
افرادى اطلاعاتى ميذارن تو گروه كه از همشون ممنونم
اما بعد حرفى زده ميشه كه باعث ميشه عده اى گروه رو ترك كنن
بالاخره هر اطلاعاتى ميتونه مفيد باشه

Carbide, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۲:۰۰]
[In reply to بهنام حقیقت از قزوین]
👍👍👍👍👍

R@him, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۱۶]
[In reply to مجتبی دلشاد مشهد]
با سلام
در صورت امکان توضیح اجمالی در مورد این روش تنش زدایی بفرماييد.

ممنون

موسی افضلی, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۱۸]
[In reply to R@him]
تنش زدایی به وسیله ارتعاش

M Jaberi, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۳۶]
https://telegram.me/joinchat/CIqNRDwimMPv3qO1yo5aGA

لینک سوپر گروه تخصصی CNC با بیش از 400 عضو
با حضور مهندسین و کارشناسان CNC

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۱]
سلام خدمت همگی بالاخص جناب آقای مهندس حیدری گل

امین اورعی ریخته گری, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۱]
[In reply to ahmad shokhmgar]
سلام آقای مهندس

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۳]
به جناب مهندس حیدری عزیز پیامی داده ام و منتظرم تا ایشان به گروه برگردند. قطعا اگر من نتوانم احترام بزرگواران را نگه دارم لایق مدیرگروهی نیستم

ahmad shokhmgar, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۵]
بسیار جا خوردم زمانیکه دیدم مطالب ایشان اینقدر کم است. با مقداری چاشنی طنز از ایشان خواستم برایمان بیشتر وقت بگذارند. اصلا قصد جسارت نداشتم و تا ایشان به گروه برنگردند هیچ مطلبی از جانب این حقیر ارائه نخواهد شد.

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۴۷]
با سلام و شب بخیر خدمت دوستان بزرگوار.

Amer Nazerfard, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۱]
سلام بر دوستان

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۲]
چ.

Hamid Rahimi, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۲]
سلام ،شب بخیر دوستان و همکاران

موسی افضلی, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۲]
برای حک لیزری از چه نرم افزاری استفاده می شود؟

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۲]
Ezcad

موسی افضلی, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۴]
هم برای فایبر و هم co2

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۵]
[In reply to موسی افضلی]
بیشتر برای سیستم فایبر در لیزر co2با نرم افزار خود دستگاه فانوک و یا ....

Amer Nazerfard, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۶]
ایا در لیزر عمق رو هم میشه کنترل کرد

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۶]
[In reply to موسی افضلی]
البته نرم افزار ezcad بیشتر روی لیزر مخصوص حک و یا مارکینگ نصب میشه.

موسی افضلی, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۶]
ممنون

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۷]
[In reply to Amer Nazerfard]
با تغیر فرکانس میشه

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۸]
[In reply to ali khamseh]
در نوع لیزر مارکینگ که مخصوص حک میباشد بر روی استیل با تغییر فرکانس حتی میشه به صورت رنگی حک کرد.

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۸]
چهر رنگ اصلی

Amer Nazerfard, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
منظورم اینه که برای سطوح قالب که فرم داره هم میشه

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
چهار رنگ

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
دقیقا

Mohammad*reza, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
[In reply to ali khamseh]
جالبه

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
بنده خودم انجام میدم

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
[Forwarded from ali khamseh]
[ Photo ]

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
[Forwarded from ali khamseh]
[ Photo ]

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
[Forwarded from ali khamseh]
[ Photo ]

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
[Forwarded from ali khamseh]
[ Photo ]

ali khamseh, [۰۱.۱۲.۱۵ ۲۳:۵۹]
[Forwarded from ali khamseh]
[ Photo ]

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۰]
ایا فایلی درباره اموزش ezcaf موجود دارید

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۰]
ارائه خدمات حک فلزات با تکنولوژی فایبر 09199863956

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۱]
نه متاسفانه قرار از چین یکی برام بفرسته دستم برسه میزارم توی گروه

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۴]
جناب شخمگر تشریف ندارید

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۵]
بدون حضور مدیر بنده فقط دارم زیاده گویی میکنم.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۶]
متاسفانه سو تفاهمی پیش آمده و جناب مهندس حیدری از دست اینجانب ناراحت شده اند و اعصابم به خاطر این مطلب بهم ریخته است.

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۶]
امشب قرار بود سورپرایز بشیم گویا...

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۷]
بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش ز یک گوهراند.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۷]
من از مهندس حیدری خواهش نیکنم اگر صدای بنده رو میشنون برگردن

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۷]
در حضور جمع از ایشان معذرت می خواهم و شروع می کنیم .

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۷]
پس به احترام دوستان منتظر میمانیم.

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۸]
جناب حیدری یا علی.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۸]
جناب حیدری خواهش میکنم برگردید

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۸]
خواهش میکنم

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۹]
حیدری

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۹]
حیدری

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۹]
حیدری

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۹]
عزیزان امشب در خصوص دستگاهی صحبت می کنیم که همگان توان ساخت آن را دارند. فقط باید سن شما بالای 20 سال باشد

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۹]
عزیزان امشب در خصوص دستگاهی صحبت می کنیم که همگان توان ساخت آن را دارند. فقط باید سن شما بالای 20 سال باشد

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۰۹]
[ Photo ]

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۰]
من بیست سال و دویست وچهل ماه

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۰]
[In reply to ahmad shokhmgar]
مهندس جان به سن چه ربطی داره؟!!

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۰]
جهت ساخت این دستگاه شما 4 مورد را نیاز دارید

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۰]
منم کمی بزرگتر از 20

امین اورعی ریخته گری, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۰]
جناب آقای مهندس حیدری ظاهرا با pc به تلگرام وصل بودن بنده با اجازه مهندس شخم گر که استاده بنده هستند تو پی وی برای ایشون پیغام گذاشتم

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۱]
1- خرید پک مکانیکال دستگاههای سی ان سی

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۱]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۱]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۱]
2- خرید پک الکتریکال

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۱]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۲]
[ Photo ]

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۲]
پس شد پک مکانیکال و الکترونیکال تا اینجا

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۲]
از کجا باید تهیه کرد؟

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۲]
ممنون میشم ادرس و تلفن بدین

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۳]
3- یک تابلو ساز که کابینت دستگاه را برایتان بسازد که معمولا کپی از یک مدل ایرانی و یا خارجی است

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۳]
جناب شخمگر امشب در مورد دستگاه حک فایبر بحث میشه یا co2

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۳]
[In reply to ahmad shokhmgar]
نقشه برقش چی؟

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۳]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۴]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۴]
4- حدود یه مقدار اعتماد به نفس

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۴]
جناب شخمگر اگه بگم توی این مملکت کسی حتی به ساخت اون بدنه که میفرمایید تابلو ساز هم میسازی توجه نمیکنه بی راه نگفتم.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۴]
بقیه اش حله

Carbide, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۵]
لینک گروه قالبسازان و قطعه سازان
https://telegram.me/joinchat/BY2dNDvfYZDMqSU0paxI6g

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۵]
بنده از سال 80 روند رشد این دستگاه را توی ایران دیدم.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۵]
استاد بهتر نیست تا تشریف فرماییه جناب حیدری دست نگه داریم

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۶]
بالاخره حرمت پیشکسوتان رو باید نگه داشت

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۶]
[In reply to ahmad shokhmgar]
مهندس این مورد اخر رو که ماشالا تو مملکتمون فت و فراوون داریم...

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۶]
[In reply to Amer Nazerfard]
منم با نظر اقای ناظر فرد موافقم

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۶]
[In reply to Amer Nazerfard]
در نمایشگاه تخصصی لیزر که شرکت کرده بودم تعدادی از شرکتهای ایرانی این پک ها را مستقیما می فروختند. هم مکانیکل هم الکتریکال ، تیوپ لیزر ، چیلر و .... همه چیز فروشی بود. بعضی از این دوستان خودشان مستقیم از چین می آورند.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۷]
من ترجیح میدم تا اومدن استاد حیدری که به حق پدر لیزر ایران هستند چیزی نگویم

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۹]
یکی از دوستان بنده به تازگی 20 دستگاه بدنه از چین با قیمت پایین و کیفیت خوب وارد کرده.علت را جویای شدم که چرا داخل سازی نمیکنی.دو نمونه از شاهکار دوستان وطنی را نشون داد که گوشه کارگاهش انداخته بود.

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۱۹]
کابین ساخت داخل تراز نیست پس در نتیجه لیزر تمام مساحت میز را پوشش نمیده.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۰]
من پیشنهاد میدم اسم گروه رو به یاد و احترام استاد حیدری تغییر بدیم
تا همه در این سنت حسنه شریک باشیم

Carbide, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۰]
👍👍👍👍

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۰]
مهندس حیدری رو 1 دوستی لطف کنه بیاره....لطفا

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۱]
سمیه برو ببین شوهرت کجاست؟

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۱]
ببخشید اشتباه فرستادم

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۳]
[Forwarded from Farzad Rafipour]
✋میخوایم تا آخر شب ?حداقل 70،000،000 نفر به امام حسین سلام بدن
خودم شروع میکنم :
اَلسلامُ عَلی الحُسین وَعَلی علی بن الحُسین
وَعَلی اُولاد الـحسین وعَلی اَصحاب الحُسین.
به اندازه ارادتت ارسال کن

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۷]
اااااااااا،اقای ناظر فرد چرا ریموو شدن؟؟

Mehdi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۷]
[In reply to Amer Nazerfard]
😐😐😐😐

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۷]
مهندس ناظرفرد متخصص بااعتباری هستند جناب شخم گر

احتمالا اشتباه کردند

Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۷]
[In reply to ahmad shokhmgar]
جناب مهندس ایشون که عذرخواهی کردن

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۸]
ما داشتیم زور میزدیم مهندس حیدری رو برگردونیم مهندس ناظر فرد رو هم از دست دادیم که...😢😢😢😢

Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۲۹]
شب اربعینی نباید اینجوری با زحمتکشان عرصه این صنعت اینجوری برخورد بشه

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۱]
پایدار باشین
برای یادگیری آمده بودم به محضر شما استاد گرامی

حیف سعادتش نصیب نمیشه ✋

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۳]
همه رفتند؟؟

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۴]
با الخره با جناب حیدری صحبت کردم ایشان تا چند دقیقه دیگر بر می گردند

Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۵]
[In reply to ahmad shokhmgar]
👏👏🙏🙏

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۶]
[In reply to ahmad shokhmgar]
مهندس ما دو دوست دیگرو از دست دادیم....حیفه بخدا،ما اومدیم چیز یاد بگیریم از شما و بقیه اساتید

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۸]
[In reply to ahmad shokhmgar]
👏👏👏

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۳۹]
من از هر سه عزیز تقاضا کردم برگردند و مطمئن هستم روی ما را زمین نمی اندازند

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۰]
ادامه می دهیم.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۱]
امشب بر روی دستگاههای سی ان سی لیزر نوع حکاکی بحث خواهیم داشت.

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۱]
مهندس صبر کنیم اساتید بیان بهتر نیست؟

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۳]
غلبه حاشیه برمتن.اقا تشریف بیارید درباره لیزر صحبت کنیم.

Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۶]
من از استاد ناظر فرد خواهش کرده بودم که در این جمع باشن.
در برابر ایشان واقعا شرمنده شدم

Carbide, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۷]
جناب ناظر فرد خوش آمدید

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۷]
سپاس

Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۸]
[In reply to Amer Nazerfard]
خوش آمدید استاد.
اگر بی حرمتی شده من عذر خواهی میکنم

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۸]
شما چرا

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۸]
استاد هوسپیان کجا هستند؟

Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۹]
[In reply to Amer Nazerfard]
شما استاد ما هستید و به گردن ما حق دارین

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۹]
جناب آقای مهندس ناظر فر عذر خواهی من را بپذیرید

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۹]
مگه خطایی از شما سر زده؟

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۴۹]
[In reply to Amer Nazerfard]
بنده به نوبه خودم از شما عذر میخوام استاد ناظرفرد،شما به گردن صنعت ایران حق بزرگی دارین،من تعریف شما رو زیاد شنیدم ولی هنوز قسمت نشده زیارتتون کنم و در رکابتون باشم

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۱]
[In reply to Hamid Rahimi]
من هم جناب رحیمی اوازه شما رو بخصوص در زمینه برنامه های سانترفیوژهای انرژی هسته ای بارها در رادیو و تلوزیون شنیده ام
اما افتخار دیدار با شما نصیب بنده نشده

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۲]
وقتی یک گروه تشکیل می دهیم می توان ساده از کنار آن گذشت . اما وقتی بزرگانی چون شما و سایر دوستان در آن هستند کنترل آن بسیار سخت است. کوچکترین خطایی باعث شرمندگی فراوان است . گستاخی بسیار زیاد این حقیر را به بزرگی خود ببخشید.

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۴]
مهندس ناظرفرد ممنون که برگشتین

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۴]
[In reply to Ehsan Kashfi]
شما هم افتخار بزرگ این مملکت هستید من واقعا به داشتن چنین نخبگانی افتخار میکنم
راستی ماهواره انید چهار به کجا رسیده

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۴]
[In reply to ARthur]
ارتور جان بدون شما که اصلا و ابدا

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۵]
حک لیزر بکجا رسید؟

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۶]
جناب مهندس هوسپیان عزیز اولین استاد سی ان سی این جانب بودند که یک دوره 10 جلسه ای برای ما در شرکت ایران ترانسفو گذاشتند. بودن فقط یک شخص مثل ایشان در گروه یعنی وزن گروه بسیار بالاست. ممنونم.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۶]
دوستان ببخشید چند وقت از این بزرگان بیخبر بودم
دست خودم نیست ذوق زده شدم
منو ببخشید

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۶]
یکی از اقایان دستگاههای لیزر حکاکی رو با تغییراتی به لیزر برش تبدیل میکنه.کسی نظری نداره که چطور؟

Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۶]
[In reply to Amer Nazerfard]
شاگرد شما هستیم جناب مهندس. به یاری تجاربی که در حضور شما آموختم در حد توان خدمتگذار مملکتم هستم.
در خصوصی جزئیات رو عرض خواهم کرد

Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۷]
[In reply to ahmad shokhmgar]
👍

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۸]
راستی ارتور جان قرار داد ناو شکن چی شد؟
لنگر و پروانه هاش مال منه ندی کسی دیگه بسازه

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۹]
جناب مهندس حیدری هرچقدر تلاش می کنند نمی توانند به گروه اد شوند . اینجانب و دو تن از دوستان هم نتوانستیم. هر کدام از دوستان که می توانند ایشان را اد کنند. 09335718502

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۰:۵۹]
[In reply to Amer Nazerfard]
پروانه که همیشه متعلق به شماست

اجازه بدیم جناب شخم گر ادامه بدن

Seyed Masoud Borhani, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۰]
با عذرخواهی از اساتید بزرگوار
و با تشکر از جناب مهندس دلشاد که سعی در برگرودندن مسیر بحث امشب دارند
پیشنهاد میکنم به احترام 26 نفری که انلاین هستند بحث امشب از سر گرفته بشه
جناب مهندس شخم گر هم در حضور جمع از اساتید عذرخواهی کردند
پیشنهاد میکنم بحث را ادامه بدن

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۰]
ارتور خان برنامه ماهواره بر امید که تو دانشگاه علم وصنعت دست شما بود چیشد
به کجا رسید

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۱]
عذر خواهی میکنم

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۱]
استاد شخمزن بفرمایید

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۱]
[In reply to مجتبی دلشاد مشهد]
با تعویض هد و نصب یک کپسول اکیژن این امر امکانپذیر میشه.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۱]
عذر میخوام شخمگر

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۲]
[In reply to ali khamseh]
یعنی چه مشخصه ای از هد تغییر میکنه؟

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۲]
من از حضور همه بزرگان وعزیزان عذر میخوام نتم قطع شده بود

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۲]
[In reply to Amer Nazerfard]
طرح دومشه
فکر میکنم دهه فجر رونمایی بشه

ممنون از زحمات شما برای قطعه سازی

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۳]
حدی شبیه به حد دستگاههای co2

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۳]
جناب شخم گر ادامه بدین لطفا

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۳]
ممنون

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۳]
لنز قویتر میشه

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۳]
[In reply to ARthur]
خواهش میکنم
به لطف شما و دستگاه وطنی پنج محورتون

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۴]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۴]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۴]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۵]
اون 4 قانون برای کسانی بود که ادعای دستگاه لیزر سازی دارند اما سه عکس فوق بیانگر صنعتی مشکل برای دستگاها سازی در این حوزه است.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۷]
بدنه شاسی اهنیه؟

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۷]
سرعت بسیار بالای پردازش در این دستگاهها به حدی است که اکثر سازندگان کنترلر در جهان برای دستگاههای لیزر یک کلاس خاص در نظر گرفته اند و آن را از سایر کنترلر های خود جدا کرده اند

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۸]
بعضی از کنترلر سازها هم اصلا خود را درگیر این کنترلر عجیب و غریب نمی کنند.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۸]
کنترلرشون چیه استاد؟

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۸]
[In reply to Amer Nazerfard]
نه ورقی

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۸]
وایا پی سی بیس هستند؟

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۹]
مهندس شخمگر عزیز بنظرم اسم کابینت برای دستگاه سی ان سی اوردن شان اون رو پایین میاره،اسم بهتری براش نمیشه پیدا کرد؟

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۹]
[In reply to Hamid Rahimi]
جناب رحینی منظورشون تابلو برق بود نه خود دستگاه

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۰۹]
اسم کابینت ادمو یاد اشپزخونه میندازه....

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۰]
سرعت حرکت بسیار بالا از شاخصه های این دستگاه است و در حین حرکت و پوینت به پوینت باید میزان توان را بصورت آنالوگ تغییر داد. اگر در طول یک عکس فقط در یک نقطه آنهم به میزان خیلی کم توان بیش از اندازه باشد آن نقطه کاملا نمایان خواهد شد.

امین اورعی ریخته گری, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۰]
[ Contact : مهندس حیدری سی ان سی, +98 933 571 8502 ]

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۰]
[In reply to Amer Nazerfard]
Look ahed شون چقدره

Mohammad*reza, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۰]
[In reply to Hamid Rahimi]
باکس

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۰]
دقیقا به نظر بنده بدنه بگیم درسته .چون همین به اصطلاح کابینت را هم ما نمیخواهیم خودکفا بشیم.

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۱]
مهندس لرزش و ارتعاشات دستگاه چی میشه؟

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۱]
[In reply to Amer Nazerfard]
Look ahead

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۱]
البته گیر صرفا در کنترلر نیست. مکانیک این دستگاهها هم در کیفیت حک و برش بسیار مهم هستند

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۲]
استاد سوالات من بی جواب موندن

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۲]
[In reply to Hamid Rahimi]
توی بدنه های ساخت چین کمتر لرزه دیده میشه ولی بدنه ایرانی ساز تا دلت بخواد.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۲]
عمدتا این دستگاهها از سیستم تسمه تایم استفاده می کنند .

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۳]
[ Photo ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۳]
ریل های حرکتی آنها هم ال ام گاید می باشد

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۴]
[In reply to ali khamseh]
یعنی ایرانی از چینی پایین تره؟منکه نمیپذیرم

Ali Fekri, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۴]
[In reply to Hamid Rahimi]
👍👍👍

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۴]
درود بر شرف ایرانی


Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۵]
باید دست دلالان و سور جویان رو قطع کرد

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۵]
البته دستگاههای دو منظوره فلز و غیر فلز در یک دستگاه هم توی بازار وارد شده که سیستم حرکتیشون بالسکروه ساخته میشه.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۵]
ساخت قطعات سی ان سی لیزر خیلی مقرون به صرفه نیست و تهیه آنها برای یک دستگاه ساز صنعتی تر است . مثلا به قسمت هد لیزر در شکل زیر توجه کنید

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۶]
[ Photo ]

Ali Fekri, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۶]
از تولید داخلی باید حمایت کنیم تا پیشترفت حاصل بشه

Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۶]
[In reply to Ali Fekri]
زنده باد 👍👍👏👏

Omid Barezi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۷]
شركت eckelman آلمان سازنده سى ان سى ليزر با استفاده از سروو Kinco
Www.eckelman.de

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
خوب قطعات راهبردی رو وارد کنیم بقیه اجزا داخل ساخته شه

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
اگر دو آیینه کناری را هم با آن در نظر بگیریم و بخواهیم آنها را قطعه قطعه کنیم برای یک پک باید تعداد قطعات زیادی ساخته شود که عمدتا ریز و کوچک هستند و به دلیل اینکه میزان فروش پایین است تولید آنها برای یک سی ان سی ساز مقرون به صرفه نیست.

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
[In reply to Ehsan Kashfi]
موافقم در محضر اساتید فقط ما شنونده هستیم از همه تشکر

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
[ Photo ]

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
[In reply to Omid Barezi]
سلام مهندس بارزی
عرض ادب

Omid Barezi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
Www.eckelmann.de

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
[In reply to Ali Fekri]
ایرانی به حدی بدنه ساخته شده را آز ورق ضعیف استفاده کرده که حین حک که دستگاه بیشترین سرعت را داره.گاها دستگاه شروع به خرکت میکنه.

Ali Fekri, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۸]
مطمعن باشید اگر دستگاه ایرانی بخریم و نقاط ضعفش را صادقانه گوشزد کنیم حتما در مراحل بعد شاهد پیشترفت خواهیم بود

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۹]
شرکت پرسناژ از اولین شرکتهای وارد کننده لیزر غیر فلز میباشد.بعد از این همه سال نتونسته روی محصول ایرانی حساب کنه.

Omid Barezi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۹]
سلام از بنده جناب مهندس هوسپيان عزيز.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۹]
[In reply to ali khamseh]
مگه رو زمین فیکس نمیشه

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۹]
[In reply to ali khamseh]
نه همه ماشینها برادر من
ماشینهای فرانوران یا وابسته به انرژی اتمی بسیار و یک شرکت دیگر فراتر از چینی ها هستند

Omid Barezi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۱۹]
عرض ادب خدمت جنابعالى و تمامى اساتيد محترم حاضر در گروه.😊😊😊

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۰]
[ Photo ]

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۰]
[In reply to ali khamseh]
پرسناژ تولید کننده نیست

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۰]
دوستان بنده در ارتباط با دستگا های لیزر غیر فلز کوچک نظر دادم.

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۱]
[In reply to ali khamseh]
فقط کافیه بخواهیم
میتوانیم

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۱]
شرکت فرانوران افتخار کشور ماست.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۲]
یک نگاهی به قطعات ریز موجود در عکس فوق بیاندازید . واقعا برای ساخت آنها باید با چند مشکل سنگین دست و پنجه نرم کرد. اول سازندگان قطعه بسیار بدقول هستند. دوم بسیار نا دقیق می سازند سوم اگر دقیق بسازند بسیار گران هستند.

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۲]
به نظر بنده کالای ایرانی میتونه از نظر کیفیت با اجناس غربی درجه 2 رقابت کنه ولی ما نمیخواهیم و نمیکنیم چون مثل چینی ها گشنگی نکشیدیم،پول نفت غیر مستقیم تو سفره همه ما هست

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۲]
بنده به تازگی یه پروفرم از یه شرکت چینی دریافت کردم بابت بدنه شاید باورتون نشه قیمت 650 دلار

Ali Fekri, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۳]
[In reply to Hamid Rahimi]
👍👍

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۳]
اونم چی با کیفیت خوب.

Seyed Masoud Borhani, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۳]
[In reply to Amer Nazerfard]
دستگاه رو زمین هم که فیکس میشه بدلیل ضعف بدنه تا کمی فشار به دستگاه وارد میشه گاهی ارتعاش رو با چشم میتونید ببینید غیر از اثرش بر روی قطعه کار

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۴]
مشکل از صنعت ما نیست مشکل از عدم حمایت صنعت ایرانیه

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۴]
از همه بزرگان عذر خواهی میکنم ولی بنده به این مطلب رسیده ام که تا وقتی ما در ایران بصورت انفرادی کار می کنیم و از نظرات دیگران تو کارهامون استفاده نمی کنیم مثلا طراحی وآنالیز رفتاری وکنترل یک ماشین در آلمان یا حتی خود چین بصورت تیم ورک کار میشه و تماما از فیلتر چند نفر رد میشه بعد به مرحله اجرا میرسه خب این باعث شده اونا پیشرفت کنند در صورتیکه بیشتر تولید کنندگان ایرانی بدلیل عدم امنیت شغلی مجبورن به تنهایی کار کنند که این خودش شده معظل تولید

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۴]
[In reply to ali khamseh]
موافقم کاملا

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۵]
[In reply to ali khamseh]
امکان نداره جنس خوبی باشه
چه ریلی داره که 650 دلار کل بدنه شده؟

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۵]
دلال کلمه ای که ریشه صنعت ایران رو خشکونده

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۵]
[In reply to Ali Tahmasvand]
👍👍👍👍👍

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۵]
مسائل دینامیکی و استاتیکی توی این دستگاهها دیده شده اصلا؟خمش،پیچش و....

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۵]
تنها راه حل برای این معضل این است که یک شرکت ایرانی راسا وارد ساخت این قطعات بشود و او بتواند به دلیل کار بر روی روش تولید و تیراژ هزینه ها را پایین بیاورد و لیزر سازان هم از آن شرکت حمایت کنند. قطعا کاری بسیار سخت و تقریبا نشدنی است.

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۵]
لیزر حکاکی بدلیل حاشیع سود پایین فقط در تیراژ بالا مقرون بصرفه است.اگر کارگاهی ماهی ده تا تولید کنه ارزش داره

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۶]
تولید انبوه باید بشه.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۶]
[In reply to ahmad shokhmgar]
من هنینجا اعلام میکنم هر شرکتی بخواهد به ساخت دستگاه با کیفیت ایرانی دخول کنه حمایت مالی منو

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۶]
خواهد داشت

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۶]
و گرنه وقتی بدنه این دستگاه را میبینیم خندمون میاد.

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۶]
[In reply to ahmad shokhmgar]
در صورتیکه یک بخش بصورت تخصصی و با دانش روز دنیا والبته حمایت بقیه این کار رو بکنه میشه گفت این کار شدنیه و بقیه لیزر سازان از این گروه شاسی وبدنه تهیه کنند

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۷]
چون همچین میزان تولیدی ندارند پیشرفت نخواهد کرد

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۷]
[In reply to Amer Nazerfard]
احسنت بر شمااستاد گرانقدر

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۷]
[In reply to ARthur]
فقط بدنه خالی.

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۷]
[In reply to Amer Nazerfard]
ما حاضریم👌

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۷]
یا علی

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۷]
[In reply to ali khamseh]
بدون ریل؟

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۷]
[In reply to Amer Nazerfard]
روی علم وصنعت هم حساب کنین

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۸]
شعار هر ایرانی در سنگر صنایع
.............................

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۸]
مصرع دوم رو دوستان پر کنند

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۹]
ببینید دوستان همه یافتیم که تو سیستم دولتی کسی به فکر تولید کننده نیست پس فقط یه اتحاد می تونه دست دلال رو قطع کنه اونم اتحاد صنعتگرا با همدیگه است

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۹]
[In reply to ARthur]
بدنه این دستگاه نه علم میخواهد و نه صنعت خنده دار .

 

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۹]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۹]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۹]
[ Photo ]

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۹]
موافقم

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۲۹]
فقط به لحاظ هزینه تمام شده بالا توی ایران کسی بصورت دقیق روش کار نمیکنه

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۰]
منظورتون واضح تربفرمایین
صنعت خنده دار ما هستیم؟؟

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۰]
منظور مهندس دانشگاه علم و صنعت بوده حتما،درسته؟

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۱]
[In reply to ARthur]
نه دوست گرامی سادگی ساخت بدنه این دستگاخ را عرض کردم.

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۱]
مهندس شخم گر تشریف دارید؟

Seyed Masoud Borhani, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۱]
متاسفانه بخشی از اشکال بر میگرده به بازار هدف
وقتی بازار هدف شما دستگاه بی کیفیت با قیمیت پایین رو ترجیح میده به دستگاهی با کیفیت و قیمیت بالاتر سازنده مجبور میشه در بازار رقابت با چینی ها قید کیفیت رو بزنه تا بتونه با چینی ها رقابت کنه و این مسئله شاید بزرگترین آفت ساخت سی ان سی در ایران هست
و یکی از قسمت هایی که این مسئله مشهود هست برنه دستگاهها میباشد که اکثرا ضعیف هستند

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۱]
[In reply to Hamid Rahimi]
بله 😰

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۱]
دوستان از اینکه دارید امشب صنعت ایران را درست می کنید به شما خسته نباشید می گویم. احساس خستگی کردید بیایید دور هم بنشینیم چند مطلب علمی بگوییم

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۱]
[In reply to ahmad shokhmgar]
بفرمایین

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۲]
در خدمتیم.

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۲]
[In reply to Seyed Masoud Borhani]
بله بارها با این قضیه روبرو شدیم وکاملا حرف شما درسته

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۲]
درود به شرف صنعت و صنعتگر ایرانی.

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۲]
[In reply to Seyed Masoud Borhani]
مدتهاست که قیمت جزیی از کیفیت محسوب میشه

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۲]
از جناب خمسه می خواهم در خصوص تیوپ های لیزر ما و دوستان را مستفیذ فرمایید. البته اگر وردی نیست؟

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۳]
[ Photo ]
Ehsan Kashfi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۳]
خدا سایه شما رو بالای سر صنعت این کشور نگهداره

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۳]
[In reply to ali khamseh]
شما که صنعت رو خنده دار کردین دوست عزیز😢😢😢😢

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۴]
یکی از دلایل افت کیفی حتی در مقطع واردات
دخول افراد با زمینه های شغلی نا مرتبط و عدم درک محااسبات مهندسی و در نتیجه درخواست ماشینهای صرفا اقتصادی از طرف این افراده
مثل ماشبنهای روتر چوب در برابر فرزهای سنتر

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۴]
جناب مهندس دلشاد هم اگر درخصوص چیلرهای لیزر مطالبی بفرمایند ممنون می شویم.

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۵]
[In reply to Hamid Rahimi]
استاد بزرگوار اشتباه برداشت نکنید.بنده عرض کردم ساخت بدنه بسیار ساده است.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۵]
[ Photo ]
ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۵]
[In reply to ali khamseh]
ولی به لحاظ عدم حمایت ساخت دقیق این محصول در داخل مقرون به صرفه نیست.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۶]
[ Photo ]
Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۶]
[In reply to ali khamseh]
شایدم ساده انگاشتن کار این مصیبت رو به سر صنعت ما اورده،چرا همه چیز رو ساده ببینیم و فرض کنیم؟

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۷]
تیوپ های این دستگاه در دو نوع قابل شارژ و غیر قابل شارژ میباشد.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۷]
از جناب هوسپیان هم می خواهم درباره سی ان سی های پنج محوره لیزر مطلبی بگویند. در لیست فیلم های شرکت شما یکی از جذاب ترین فیلم های لیزر 5 محوره وجود دارد. ممنون

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۷]
650 دلارررررررررررر ر

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۷]
من نمیگم کار رو سخت ببینیم و سختش کنیم ولی ساده و سطحی دیدن هم کار درستی نیست دوست عزیزم

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۷]
[In reply to Hamid Rahimi]
کاملا موافقم

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۹]
چیلر جهت خنک کردن تیوب استفاده میشود.

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۹]
تیوپ در توانهای مختلف تولید میشه.

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۹]
[In reply to ahmad shokhmgar]
دارم ایستفاده میبرم. از نظرات دوستان مستفیض بشیم فعلا که مهلت غنیمتی است

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۹]
راستی اونقدر بحث گرم بود که استاد حیدری رو فراموش کردم

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۹]
مهندس اگه امکان داره درباره انواع حک لیزری هم صحبت بشه

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۹]
معمولا از چیلرهای ازخنک در لیزر استفاده میشه

متین دهقان, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۳۹]
با سلام آیاکسی لینک آموزش پاورمیل رو دار ه ممنون

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۰]
انتخاب توان مناسب برای چیلر در طول عمر تیوب نقش بسزایی دارد

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۰]
که گاها با کوپل کردن این تیوپها میشه از توان بالاتر بهره مند شد.

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۰]
[In reply to متین دهقان]
متین اینجا چیکار میکنی

poya GrG, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۰]
[In reply to متین دهقان]
aparat

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۱]
[ Photo ]
ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۱]
[In reply to مجتبی دلشاد مشهد]
دقیقا.

متین دهقان, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۲]
سلام استاد خسته نباشیدازهرگوشه تجربه کسب میکنم استادخسته نباشید

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۳]
گرچه من دیده ام که دوستان با استفاده از یک فن هم تیوب را خنک کرده اند 😁

متین دهقان, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۳]
بله

Carbide, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۳]
متین تو بیا
جا داره تشکر کنیم از کاشف عسل

.

.



متین تو بیا

لینک گروه قالبسازان و قطعه سازان
https://telegram.me/joinchat/BY2dNDvfYZDMqSU0paxI6g

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۳]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۳]
یکی از موارد استفاده در دستگاههای لیزر Honeycomb ها هستند .

مجتبی دلشاد مشهد, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۴]
نکته ای که گاهی مورد غفلت قرار میگیره سایز و جنس لوله های ارتباطی هست

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۴]
[In reply to ahmad shokhmgar]
جهت عدم ریزش قطعات کوچگ .و جهت برش پارچه و چرم.

متین دهقان, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۶]
ممنون بااجازه شماواردلینک میشم باتشکر

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۶]
یه لیست از قطعات مورد استفاده در دستگاه لیزر در زیر آمده است.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۶]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۸]
یکی از قطعات مورد استفاده در دستگاه لیزر منبع تغذیه آن است که متناسب با توان لیزر قابل تهیه است.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۴۸]
[ Photo ]
Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۰]
[ File : laser.docx ]

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۱]
فایل ورد ترجمه شده شاید بدرد دوستی بخوره

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۱]
استاد شخمگر
از اینکه افرادی همچون شما در این صنعت هستند بسیار خوشحالم افرادی با این همه تخصص امیدوارم لیاقت شاگردی شما رو داشته باشیم
واگر سوالی کردیم که مبتدیانه بود ما را مورد عفو خود قرار بدهید

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۱]
استاد رحیمی

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۲]
[In reply to Amer Nazerfard]
جانم مهندس،در خدمتم

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۲]
من عذر خواهی میکنم گویا شما رو با یه استاد رحیمی دیگه اشتباه گرفتم

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۳]
کاش این بحثا بیشتر علمی و کاربردی بشه تا بدرد هممون بخوره نه تجاری و...

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۴]
افرادی با این همه تخصص !!!!!! لطفا اذیت نکنید. من فقط دارم طبق قرارداد عمل می کنم .

متین دهقان, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۴]
استادعامربااجازه شمامن واردگروه قالبسازان شدم بازهم ممنن

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۵]
[In reply to ahmad shokhmgar]
منظورتون از اذیت و قرارداد چیه مهندس؟

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۵]
[In reply to ahmad shokhmgar]
مشخصات منبع تغذیه چیست

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۷]
[In reply to Hamid Rahimi]
نه درسته دقت نکردم عکستون رو گفتم نکنه اشتباه کردم

Seyed Masoud Borhani, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۷]
http://www.sabalaser.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%BE-%D9%88-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1%DB%8C

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۷]
[In reply to Amer Nazerfard]
خواهش میکنم،اشکالی نداره

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۹]
مهندس شخمگر

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۱:۵۹]
من با خدای خودم قرارداد بستم تا در راستای تعالی سطح بشریت تمام تلاشم را بنمایم. در این راستا هرچه بدانم بی چشم داشت در اختیار می گذارم و آنچه ندانم یاد می گیرم. شاید بتوانم قدمی هرچند کوچک برای رشد بردارم. این قرارداد من با خدای خود است.

Hamid Rahimi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۰]
شب همگی خوش

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۰]
[In reply to ahmad shokhmgar]
احسنت

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۰]
[In reply to ahmad shokhmgar]
آفرین وادامه بدید اما با صبر و بردباری

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۰]
فقد علمنی حرفا فاصیر عبده

R@him, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۰]
نتیجه گیری امشب؟

poya GrG, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۱]
[In reply to ahmad shokhmgar]
😐

poya GrG, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۱]
[In reply to ahmad shokhmgar]
👍

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۱]
[In reply to R@him]
سلام رحیم

R@him, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۱]
سلام. شب بخیر.

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۲]
شب بخیر.

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۲]
دوستان ادامه بدید لطفا داشتیم استفاده می بردیم

R@him, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۳]
از ابتدا بحث را دنبال میکردم اما ناتمام موند.

لطفا نتیجه گیری بفرمایید از بحث لیزر

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۴]
[In reply to ahmad shokhmgar]
مهندس ادامه مطلب درباره منبع تغذیه باقی موند

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۴]
این مطالب در بخشی از سایت سی ان سی کاران جمع آوری خواهد شد و بصورت یک دایرهالمعارف سی ان سی در خواهد آمد. مطالب دسته بندی می شود و در آن جا ادامه خواهد یافت .

Amer Nazerfard, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۵]
[In reply to ahmad shokhmgar]
ادرس سایت رو لطف میکنید

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۵]
البته تا فردا ساعت پنج بعد از ظهر مباحث لیزر ادامه دارد و دوستان مطالب زیادی را در این قسمت خواهند گذاشت

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۵]
www.cnckaran.com

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۵]
شب دوستان بخیر.

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۶]
خسته نباشید.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۶]
ممنون از همه شب بر همگی خوش و خدا نگهدار

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۶]
شب خوش خسته نباسید

R@him, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۶]
چند موضوع بایستی توضیح داده شود.
1_ پارامترهای مهم برای انتخاب دستگاه.

2_ بازار کار این دستگاه
3_ مقایسه چند نمونه دستگاه

متین دهقان, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۷]
[Forwarded from آموزش نرم افزار پاورمیل [PowerMill]]
https://telegram.me/EduPowermill
با معرفی کانال به دوستان و همکاران صنعتی خود ما را در پیش برد اهدافمون یاری کنید
@EduPowermill

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۸]
یاد مدرسه پیر زنها افتادم هر وقت درس شروع می. شد یه بحث پیش می اومد یه فضه خانمی هم اونجا بود می گفت من می دونم اخر با سواد نمی شم

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۰۹]
شب خوش دوستان . اخر من با سواد نمی شم

متین دهقان, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۱۰]
هرچی تجربه کسب کنیدبازهم کمه

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۱۱]
سه شنبه : لیزر حک
چهارشنبه : واترجت
پنج شنبه : وایرکات
جمعه : هات وایر
شنبه: سیم برش سنگ
یکشنبه : سیم برش فوم
دوشنبه : آندر واتر پلاسما
سه شنبه : برش شیشه
چهارشنبه : برش چرم
پنج شنبه : کاتر پلاتر

متین دهقان, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۱۲]
ممنون ازلطف شما

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۲۱]
بصورت خصوصی از جناب ناظر فرد دلیل رفتن را پرسیدم . ایشان جواب دادند فردا دوباره می آیم.

متین دهقان, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۲:۳۱]
من ازطرف خودم ازشماتشکرمیکنم چون اشخاصی مثل استادناظرفربرای همچین گروهای لازمه ایشون خیلی باتجربه هستندوبرای گروه همچین اساتیدی نیازهست که تجاربشون رودراختیاربقیه قراربدن باتشکروشب بخیر

مهدی سرلک, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۳:۰۰]
👍👍

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۳:۵۱]
با سلام و عرض ادب خدمت تمام دوستان و اساتید بزرگوار

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۳:۵۲]
در مورد لیزرهای حکاکی همونطوری که جناب شخمگر فرمودند مقوله کنترلر بسیار مقوله مهم و پیچیده ای هستش که کنترلر ویژه ای رو طلب میکنه

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۳:۵۴]
لیزرهای حکاکی معمولا با دو متد مختلف که عبارتند از بر اساس استفاده از وکتور به صورت کانتورهای بسته و هش زدن درون این محوطه ها

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۳:۵۵]
دوم استفاده از تصاویر نقش بیتی یابیت مپ در دو فرمت 1 بیتی یا BW و 8 بیتی یا Grayscale

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۳:۵۵]
عمل حک رو انجام میدن

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۰۲]
در متد اولی که ناگفته پیداست که عملیات دقیقا به فرم عملیاتی است که حاصل از اجرای یک تولپث معمولی Area Clearance با استراتژی Raster با زاویه 0 یا 90 درجه نرم افزاری مثل ArtCam هستش با یک استپ اور دلخواه که معمولا به واسطه کوچک بودن نقظه اثر پرتوهای لیزر این گام حرکت مقدار پایینی در نظر گرفته میشه برای این نوع حکاکی کیشه از کنترلرهای معمولی که برای سی ان سی های روتر استفاده میشه استفاده کرد اما رعایت یک سری اصول در اونها الزامی است و تغییراتی نیز بایستی یا در پست مورد استفاده برای تهیه خروجی از نرم افزار به عمل بیاریم یا اینکه با یک نرم افزار واسطه که عمل ویرایش و بهسازی کد خروجی اولیه از نرم افزاری چون ارتکم رو برامون انجام بده که نوشتنش بسیار راحته و با ساده ترین زبانهای برنامه نویسی هم قابل دولاپ هستش

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۰۵]
در حالت دوم که به منظور حکاکی تصویر بیت مپ کاربرد داره داستان فوق العاده متفاوته و اینجا بایستس از کنترلری با قابلیت پردازش بلادرنگ در حد بسیار بالا استفاده بشه که همونطور که قبلا گفته شد معمولا کنترلر خاصی برای اون استفاده میشه

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۱۲]
توی بازار محصولاتی از شرکتهای Leetro,Topwisdom,RichNC,RTLlaser,.. موجود هستشکه عمدتا به صورت Stand Alone هستن تعدادی هم که به صورت PC Base هستن عملا و در واقعیت عمده پردازشها به صورت standAlone و خارج از سیستم عامل پی سی انجام میگیره از محصولات رایج توی خیلی دستگاههای چینی و همچنین دستگاههای ساخت دوستان در ایران میتونیم به LeetroمدلهایMPC6535,MPC6525,MPC6515 اشاره کنیم که هر سه به صورت استند الون هستند و با یک اینترفیس سریال از نوع RS232 قابلیت فرمانپذیری و مونیتورینگ تعدادی از پارامترها دارن که علاوه بر قابلیت اتصال یک HMI به اونها معمولا کیپدهای ساده ای نیز جهت کنترل عملیات پایه ای انها توسط سازنده ارایه شده این نمونه کنترلر از دو تیپ حکاکی تصویر بهره میبره

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۱۶]
هر دو مد حکاکی بر پایه استفاده از تصاویر بیت مپ هستش که در یک مد از بیت مپ 1 بیتی استفاده میشه برای تهیه این نوع بیت مپ میتونیم از نرم افزارهای متعددی استفاده کنیم که الگوریتمهای مختلفی رو بکار میبرن تا از یک تصویر رنگی یا طیف خاکستری تصویری بسازن صرفا با نقاط سیاه و سفید که عملا عمق رنگ به 1 بیت تقلیل پیدا کنه و با استفاده از کم و زیاد کردن تراکم نقاط سیاه و سفید درون یکدیگر حس دیدن درجه خاصی از خاکستری متناسب با رنگ منطقه مورد نظر به بیننده القا بشود

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۱۷]
از این دستاین نرم افزارها میتونیم به نرم افزارهای مشهور فتوشاپ و کورل فتو پینت اشاره کنیم هرچند اینها صرفا برای این عمل ساخته نشده اند اما از عهده اون به خوبی بر میان

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۱۹]
در این زمینه الگوریتمهای مختلف میتونن جلوه های خاصی رو هم به تصاویر بدن مثلا الگوریتم های فلوید استنبرگ و یا هالف تون اسکرین که نمونه های تصاویر تبدیلی رو ذیلا براتون قرار میدم

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۲۰]
این حقیر نیز مبادرت به طراحی برنامه ای در این زمینه کردم که قادره این کار رو با بیش از 12 الگوریتم مختلف انجام بده و این تصاویر که در زیر مشاهده میکنید تماما با اون برنامه تهیه شده اند

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۰]
[ File : Converted Diffusion Dither72dpi 1Bits.bmp ]

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۰]
[ File : Converted Diffusion Dither150 dpi 1Bits.bmp ]

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۰]
[ File : Converted Halftone Screen Linear 45Deg LW40 150 dpi 1Bits.bmp ]

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۱]
[ File : Converted Halftone Screen Square Pattern 45Deg LW10 150 dpi 1Bits.bmp ]

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۱]
[ File : Converted Halftone Screen Square Pattern 45Deg LW20 150 dpi 1Bits.bmp ]

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۱]
[ File : Main Gray8Bits.bmp ]

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۴]
در این گونه حکاکی با سرعت بالا در واقع با قراگیری هد و به پیرو ان پرتو متمرکز شده در محل متناسب با نقطه مفروض بر روی متریال مورد نظر بایستی لیزر فایر بشه و بلا فاصله مجددا قطع بشه با توجه به سرعت بالای حرکت این مساله خودش نشونمیده چقدر بلا درنگ بودن اهمیت داره در مورد نقاطی با ربزی در حد مثلا 150 نقطه بر اینچ خودتون تصور کنید یک تاخیر کوچولو چه اوضاعی در خروجی حاصله به بار میاره

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۷]
نوع دیگه حکاکی که بهش حک 3 بعدی هم میگن و مختص متریال های خاصی هستش با توجه به یک تصویر گری و متناسب با درجه خاکستری مورد استفاده توان لیزر تغییر میکنه و بنابراین عمق متفاوت بدست میاد البته در حد نهایتا عمق دو یا سه میل اختلاف عمقاین نوع حکاکی به Grad Engrave مشهور هستش و کنترلرهایی مثل لیترو تزش پشتیبانی میکنن

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۷]
ببخشید در محضر اساتید معظم بی ادبی کردم

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۳۹]
در حد بضاعت علمی اگر دوستان سوالی داشتهباشن میتونم با جونودل پاسخگو باشم باز هم از جناب شخمگر عزیز برای بوجوذ اوردنفرصت این هم اندیشی سپاس فراوان

Mohammad*reza, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۴:۴۹]
[In reply to Hadi Jalili]
[ 😘 (sticker) ]

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۰۲]
دوستان سلام صبح بخیر

mohsen r, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۰۴]
❤️

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۰۴]
اتفاقات دیشب باعث شد که هم اندیشی دیشب به دلم نشیند. صبح که مطالب بسیار عالی جناب مهندس جلیلی را دیدم نفسی راحت از ته دل کشیدم و خدا را شکر کردم که سرانجام دیشب نیز پربار شد. جناب مهندس جلیلی عزیز خیلی ممنونم

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۰۷]
بودن شما در گروه باعث می شود هیچ وقت خسته نشوم و پرتلاش و پرتوان ادامه دهم باز هم از ته دل ضمن تشکر از مطالب پربارتان برایتان آرزوی موفقیت دارم . همیشه با ما باشید.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۰۷]
در ضمن تقاضا دارم مجوعه کاری خود را برای گروه معرفی نمایید.

رضا رحمانی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۳۶]
با سلام خدمت اعضا در خصوص چیلر دستگاه لیزر
چیلر دستگاه لیزر باید دمای تیوپ لیزر رو ثابت نگه داره و از گرم شدن تیوپ جلوگیری کنه
چرا که کارکرد دستگاه در هنگام برش دما تیوپ افزایش پیدا میکنه و افزایش بیش از حد دما به تیوپ آسیب میزنه
تا اونجا که یادمه تیوپ دمایی بین صفر تا چهل درجه رنج دمایی کارش هست که تمامی چیلر ها معمولا روی 18 درجه ست شده اند
چیلری که خودم ساختم :
دارای دو مخزن هستش
دو شیر برقی
دو سنسور دما
کمپرسور 1/2
طراحی برد کنترل توسط خودم بوده و برنامه نویسی
نحوه عملکرد:
یکی از مخزن ها توسط کمپرسور دمای آب بسیار سرد نزدیک سه چهار درجه ایجاد میکنه
مخزن دوم در حال آب گردشی داخل تیوپ هست که در صورت افزایش دما توسط شیر برقی جریان مسیر آب گردشی به آب سرد عوض میشه تا دما دوباره پایین بیاد و شیر بسته میشه شاید چند ثانیه بیشتر طول نکشه این حالت
یکی از مزیت این سیستم آینه که کمپرسور تند تند روشن خاموش نمیشه

سوالی بود در خدمتم

رضا رحمانی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۳۸]
[ Photo ]
رضا رحمانی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۳۹]
[ Photo ]
رضا رحمانی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۴۲]
تصاویر کامل شده دستگاه رو نداشتم

رضا رحمانی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۴۵]
فلو سویچ هم قطعه ای است که در صورت قطع جریان سیال یک خروجی دیجیتال ایجاد میکند و دستگاه چیلر میتواند دستگاه برش لیزر را متوقف کند

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۴۹]
با سلام و صبح بخیر خدمت اساتید .

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۰۹:۵۹]
صبح دوستان بخیر
تشکر بایبت مطالب دیشب مهندس شخم گر

Masi خانم شیرازی Shirazi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۰۴]
[Forwarded from ماشين الات شيرازي 09123584452]
[ Photo ]

Masi خانم شیرازی Shirazi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۰۴]
[Forwarded from ماشين الات شيرازي 09123584452]
[ Photo ]

Masi خانم شیرازی Shirazi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۰۴]
[Forwarded from ماشين الات شيرازي 09123584452]
[ Photo ]

Masi خانم شیرازی Shirazi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۰۴]
[Forwarded from ماشين الات شيرازي 09123584452]
فرز CNC میکرون 1000با محور 4
مدل VCE 1000
سال ساخت 2000
کنترل Haas
ابعاد 650*510*1000
ابعاد میز 500*1200
اسپیندل Rpm 7500
20 ابزار
وزن دستگاه Kg 7500
سه نظام 250

موجود ايران

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۰۵]
[In reply to Masi خانم شیرازی Shirazi]
قیمت

رضا رحمانی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۰۶]
پاور لیزر
high voltage
باعث تولید یک ولتاژ در حد ده هزار ولت
جریانی بسیار پایین در حد 30 میلی آمپر
قابلیت کنترل جریان خروجی
این ولتاژ باعث برانگیخته شدن گاز داخل تیوپ شده و پرتو آزاد میکنه و توسط آینه های قسمت خروجی هم مسیر شده و یک نقطه میشوند و نهایت توسط لنز متمرکز شده

Meysam Hashemi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۴۲]
سلام
دوستان کابینت لیزر رو من میسازم
چند قلم از لوازم رو هم دارم

09127091606
میثم هاشمی

Meysam Hashemi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۴۳]
[ Photo ]
I Arefnia, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۴۳]
[In reply to Meysam Hashemi]
سلام میثم
استوک چیزی داری؟
سایز کوچیک

علی پوریا, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۴۳]
[Forwarded from ماشين افزار صنعتى]
https://telegram.me/machineafzar

علی پوریا, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۴۳]
[Forwarded from علی پوریا]
عزیزان لطفا این لینگ و تو گروهایی ک هستید بزارید خرید و فروش ماشین الات صنعتی👆👆👆👆👆👆👆

Meysam Hashemi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۰:۴۵]
[In reply to I Arefnia]
سلام مهندس
60*90 چینی یکی هست شمارشو براتون میفرستم

بهنام حقیقت از قزوین, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۰۳]
سلام و صبح بخير دوستان
لطفا در رابطه با تهيه يونيت ليزر حكاكى و منبع مربوطه راهنمايى كنيد بنده رو

ARthur, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۰۴]
پایدار باشن دوستان
جناب شخمگر هر وقت مباحثی داشتین بفرمایین بنده برمیگردم

تشکر

Meysam Hashemi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۱۹]
[In reply to بهنام حقیقت از قزوین]
09127091606
هر وقت خواستید تماس بگیرید من در خدمتتون هستم

Meysam Hashemi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۲۱]
[ Photo ]
Meysam Hashemi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۲۲]
[ Photo ]
ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۳۸]
شرکت پارتاک لیزر

سوال: چه لنزی برای دستگاه مناسب تر است؟
پاسخ: لنزها با فاصله کانونی آنها طبقه بندی می شوند که به آن فوکوس نیز می گویند. این فاصله ای است که در آن لیزر کاملا متمرکز می شود. به طور معمول بیشتر از لنزهای "2 (لنز 50.8mm) یا لنزهای "2.5 (لنز 63.5mm) در دستگاه ها استفاده می شود. دو پارامتر وجود دارد که با یکدیگر نسبت عکس دارند. اندازه لکه لیزر یا پهنای برش و واگرایی پرتو
هر چه فاصله کانونی لنز کمتر باشد پهنای برش کمتر است ولی واگرایی لیزر بیشتر خواهد شد و بالعکس. بنابراین در حکاکی و برش ضخامت کم (<3mm) لنز "2 بهتر است. ولی برای برش های ضخامت بالا (>3mm) لنز "2.5 بهتر است.
البته لنزهای "1.5 و "3 اینچ نیز موجود است.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۳۹]
پکیج DVD آموزش کار با دستگاه لیزر غیر فلزات

شرکت پارتاک لیزر با توجه به کاربرد روز افزون لیزر در صنایع مختلف و در جهت شناساندن آن و افزایش بهره وری از آن برای اولین بار در ایران یک مجموعه آموزشی تصویری کار با دستگاه لیزر حکاکی و برش غیرفلزات آماده نموده است. این مجموعه شامل موارد زیر می باشد.
- DVD شماره 1
کار با پنل دستگاه
نصب نرم افزار و درایورهای دستگاه
آشنایی با محیط نرم افزار دستگاه و امکانات آن
نحوه انتقال طرح از کورل و اتوکد به نرم افزار دستگاه
نحوه تنظیمات پارامترها برای برش و حکاکی
ارسال طرح از نرم افزار به دستگاه

-DVD شماره 2
ایمنی کار با دستگاه لیزر
معرفی قطعات دستگاه
نحوه تنظیم آینه های دستگاه
نحوه تنظیم ارتفاع نازل و میز دستگاه
سرویس های دوره ای
نمایش کار دستگاه

-DVD شماره 3
طراحی تابلو LED
نصب نرم افزار Photograve
آماده سازی عکس و حکاکی آن
حکاکی عکس های سیاه و سفید

I Arefnia, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۰]
[In reply to ahmad shokhmgar]
👍

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۰]
http://www.laserswan.net/laser-articles/articles/tavan-laser.html
محاسبه تقریبی توان لیزر :
لیزر های گوناگون با توجه به سیستمی که در ساخت آنها به کار برده شده از قبیل : نوع ماده لیزی ، طول کاواک لیزر ، روش های گوناگون دمش و نوع سیستم خنک کننده دارای توان های خروجی متفاوتی هستند.
برای محاسبه توان خروجی لیزر روش های گوناگونی وجود دارد که بسیاری از آنها حاوی فرمول های سخت و پیچیده است و نیاز مند اطلاعات دقیقی از قسمت های مختلف دستگاه می باشد .
در اینجا یک راه پیشنهادی و ساده جهت محاسبه توان تقریبی لیزر ارائه می شود که می تواند مفید باشد . جهت محاسبه توان خروجی، پرتوی لیزر را به یک مایع که ظرفیت گرمایی آن برای ما مشخص است می تابانیم و در مدت زمان تابش ، تغییرات دمایی را اندازه می گیریم .
با محاسبه انرژی گرمایی می توان توان خروجی لیزر را از رابطه معروف p=w/t بدست آورد . یکی از مناسب ترین مایعاتی که می توان از آن استفاده کرد آب می باشد . چرا که ظرفیت گرمایی آن مشخص است و به راحتی در دسترس می باشد . اما برای محاسبه توان دقیق باید ضریب بازتابش سطح آب را نیز به هنگام محاسبات در نظر بگیریم .چرا که مقداری از پرتوی تابیده شده به سطح آب ، توسط سطح بازتابیده می شود .
استفاده از مایعاتی با ظریب بازتابش کمتر ، محاسبات را دقیقتر می کند.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۳]
http://www.laserswan.net
الکترود لیزر :
یکی از مهمترین اجزای یک لیزر الکترود های آن می باشد.
الکترود ها با آزاد کردن الکترون هاب اولیه نقش مهمی در شروع عمل لیز ، ایفا می کنند . در لیزر های مختلف ، انواع متعددی از الکترودها استفاده می شود.
در لیزر های co2 به طور معمول از الکترود هایی از جنس آلو مینیوم استفاده می شود. چراکه آلومینیوم دارای الکتونهای ظرفیت مناسب جهت ازاد شدن توسط ولتاژ بالا می باشد .
همچنین از انجا که سطح الومینیوم همیشه پوشیده از یک لایه اکسید آلومینیوم است این امر به ازاد کردن الکترون های بیشتری کمک می کند. در طرح لیزر از ورقه های نازک و انعطاف پذیر آلومینیوم برای ساخت کاتد و آنود استفاده می کنیم .
روش کار به این صورت است که درو قطعه ورقه الومینیوم با عرض 3 و طول 15 سانتی متر تهیه می کنیم . سپس این ورقه ها را به شکل استوانه هایی هم قطر با تیوپ لیزر یعنی به قطر 2.5 سانتی متر لوله می کنیم و در دو انتهای تیوپ لیزر فرو میکنیم .
سپس یک سانتی متر از هر طرف را از لوله خارج کرده و بر روی خود تیوپ خم می کنیم . پس از اتصال سیم های رابط جریان به ورقه های آلومینیوم ، آن قسمت از تیوپ را که ورقه های آلومینیوم بر روی آن تا خورده به شدت عایق بندی می کنیم تا از هرگونه تماس با آن ها غیر ممکن شود .
لازم به ذکر است ، سیتم آینه ها و پیچ های تنظیم که قبلا توضیح داده شد باید پس از عایق بندی الکترود ها و لوله کاواک به انتهای لیزر متصل شود. چراکه اگر بدون عایق بندی عمل شود ، خطر برق گرفتگی وجود دارد.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۴]
http://www.laserswan.net
نصب آینه لیزر و پیچهای تنظیم:
نصب آینه لیزر به صورت ثابت ولی حرکت در دو انتهای کاواک ممکن است مشکلاتی از قبیل عدم موازی بودن پرتوها و یا ضعیف شدن توان خروجی لیزر برای ما ایجاد کند. بنابر این بهترین کار این است که آینه ها را بر روی پایه آینه لیزر متحرک با پیچ تنظیم نصب کنیم تا بتوانیم ان را به راحتی حرکت داده و تنظیم کنیم.
از انجا که تهیه یک تنظیم کننده ایدهآل که با سیستم خلا کاواک لیزر سازگار باشد بسیار هزینه بر است پس یک راهکار پیشنهادی ارائه می کنیم. مطابق شکل ارائه شده با دوقطعه فلز در ابتدا ، نگهدارنده ای برای آینه ها می سازیم و برای تعبیه پیچ های تنظیم دو سوراخ در آنها ایجاد می کنیم .
برای اتصال اینه ها به کاواک خلا ، به ورقه ای از جنس آلومینیوم انعطاف پذیر نیاز داریم . فویل الومینیوم را به صورت زیگ زاگ مطابق شکل به صورت استوانه ای که قطر سطح مقطع ان برابر با قطر کاواک است شکل می دهیم و لبه های آن را توسط چسب قابل انعطافی مانند چسب آکواریوم به هم می چسبانیم .
سپس یک انتهای استوانه انعطاف پذیر ساختگی خود را به آینه می چسبانیم و طرف دیگر آن را به کاواک لیزر . با قرار دادن پیچ های تنظیم مطابق شکل پس از چک کردن عدم نشط گاز به بیرون با روشن کردن لیزر ، آینه ها را تنظیم می کنیم .
لازم به ذکر است که این سیستم باید برای هر دو آینه تخت و مقعر به کار برده شود .
برای تهیه پایه آینه لیزر و دریافت راهنمایی نصب پایه آینه دستگاه لیزر با ما تماس حاصل نمایید.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۵]
http://www.laserswan.net
آینه لیزر و نصب آنها در دستگاه لیزر:
برای افزایش توان لیزر و موازی کردن مسیر بازتاب پرتوها در کاواک از آینه هایی با درصد بازتابش بالا استفاده می شد تا فوتونها بتوانند بین دو آینه لیزر بازتاب کننده برای جلوگیری از تلفات به دلیل جلوگیری از پراش در لبه های آینه ها از سیستمی استفاده می شود که در آن یک آینه تخت با در صد بازتابش تقریبا 100% و یک آینه مقعر با در صد بازتابش تقریبا 90%در دو طرف کاواک تعبیه شده باشد.
با توجه به در صد بازتابش آینه مقعر لیزر با بازتابش 90% می باشد. از آنجا که خروجی لیزرهای co2 در محدوده 10.6 میکرون است از قطعات اپتیکی مثل شیشه و یا کوارتز جهت ساختن آینه های لیزر نمی توان استفاده کرد .چون این مواد در محدوده 10.6 جذب زیادی دارند بنابراین خروجی لیزر را به شدت کاهش می دهند و در اثر گرمای زیادی که در اثر فرایند جذب در آنها ایجاد می شود ممکن است بشکنند یا ذوب شوند.
بنابراین برای ساختن آینه لیزر از موادی مانند ژرمانیوم - گالیوم - آرسناید- سولفید روی- طلا و هالوژن ها می توان استفاده کرد. در میان این آینه ها هالوژنها کمترین جذب را دارند ولی جذب رطوبت و نرم بودن آنها مشکلاتی را فراهم می کند. آینه های فلزی با در صد بازتاب 100% نیز می توانند برای استفاده در این طول موجها مورد استفاده قرار گیرند. ما در ساخت لیزر co2 با جریان گاز از آینه ژرمانیوم و طلا استفاده می کنیم. به این صورت که آینه تخت را از جنس آینه ژرمانیوم و آینه مقعر را از جنس آینه طلا انتخاب می کنیم.
تقریبا بیشترین هزینه در ساخت لیزر co2 مربوط به تهیه آینه لیزر است. لازم به تذکر است که آینه مقعر طلا که مورد استفاده قرار می گیرد دارای شعاع انحنای cm 120 باید باشد در ضمن خروجی لیزر هم از همین آینه هاست. نکته دیگری که باید هنگام تهیه آینه ها در نظر گرفت این است که آینه ها باید از طرف جلوی آینه پوشش داده شده باشند یعنی پوشش طلا یا ژرمانیوم باید بر روسی سطح ِنه باشد نه پشت آینه. در صورتی که در تهیه آینه طلا با مشکل مواجه شدیم می توانیم از آینه آلومینیوم نیز استفاده کرد.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۶]
http://www.laserswan.net
سیستم خنک کننده لیزر :
از انجا که عمل لیز گرمای زیادی ایجاد می کند و توان لیزر را تا حد زیادی کاهش می دهد پس باید به فکر راهی برای خنک کردن تیوپ لیزر و آینه ها باشیم.
یک روش خنک کردن سیستم استفاده از جریان گاز می باشد . و روش دیگر استفاده از سیستم خنک کننده ی گردش آب می باشد .
به این منظور باید کاواک لیزر را در یک لوله شیشه ای بزرگ قرار دهیم . طرز کار به گونه ای است که تیوپ لیزر در وسط لوله بزرگتر قرار دارد و آب از اطراف آن جریان می یابد و آن را خنک می کند.
جهت ایجاد جریان اب در سیستم خنک کننده باید دو سوراخ در لوله شیشه ای بزرگ به منظور اتصال لوله های ورودی و خروجی آب تعبیه کنیم . و با اتصال آن از طریق لوله ها به یک پمپ ، آب را از یک مخزن درون لوله شیشه ای به جریان بیندازیم . جهت پمپ آب میتوان از پمپ آکواریوم یا پمپ کولر های آبی استفاده کرد که اب را از یک منبع به داخل سیستم خنک کننده جریان می دهند.
در بستن لوله های آب و سیستم خنک کننده به هم سعی شود تا هیچگونه نشط آب به بیرون وجود نداشته باشد. طبق طرح طول لوله شیشه ای سیستم خنک کننده 30 سانتی متر و قطر آن 5 سانتی متر می باشد .
برای تهیه سیستم خنک کننده دستگاه لیزر ، کاواک لیزر و قطعات دستگاه لیزر همین حالا با ما تماس حاصل نمایید.
گاهی اوقات نیز در ساخت آینه ها سطح آینه را با استفاده از چند ماده مختلف با در صد بازتابش بالا در طول موجهای متفاوت استفاده می شود. ولی ضخامت پوش هر ماده بر روسی سطح آینه برابر با نصف طول موج نوری است که آینه برای آن طراحی شده است.
در انتخاب آینه مقعر باید توجه کرد که شعاع انحنای آن باید بزرگتر از طول کاواک لیزر باشد. در ادامه جدولی از آینه ها و اطلاعات مربوط به آن ارائه شده است.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۶]
http://www.laserswan.net
تیوپ لیزر :
در بین قطعات لیزر مهمترین قسمت لیزر co2 تیوب آن می باشد .
تیوپ لیزر را معمولا از جنس لوله تخلیه پلاسما یا از جنس شیشه می سازند . اما کاواک های شیشه ای مرسو تر هستند زیرا دست رسی و ساخت آنها آسان تر است .
بهترین شیشه به منظور ساخت کاوا لیزر ، شیشه پریکس نسوز است که در مقابل تغییر دما مقاومت بالایی دارد . چرا که سیستم لیزر با تولید گرمای زیادی همراه است.
با توجه به طرح ساخت ، طول تیوپ لیزر را 45 سانتی متر و قطر مقطع آن را 2.5 سانتی متر در نظر می گیریم . جهت اتصال لوله های ورودی و خروجی گاز ، دو سوراخ در قسمتهای ابتدا و انتهای تیوپ لیزر تعبیه می کنیم یا اینکه تیوپ را به هنگام ساخت به گونه ای می سازیم که قابلیت اتصال دو لوله به ابتدا و انتهای ان وجود داشته باشد.
تیوپ لیزر ابتدا در یک لوله شیشه ای بزرگتر که همان لوله سیستم خنک کننده است قرار می گیرد و سپس بر رویه پایه های نگه دارنه لیزر محکم می شود.
برای تهیه تیوب لیزر و دیگر قطعات لیزر می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۷]
لیزر CO2 (دی اکسید کربن ) :
لیزر CO2 از مهمترین لیزر ها در نوع خود است و از نظر کاربرد فنی آن را در زمره مهمترین لیزر ها دسته بندی می کنند.
این لیزر با کارایی بالا (30%) و توان خروجی زیاد و پیوسته حدود چندین کیلو ولت ساخته می شود . لیزر دی اکسید کربن کاربرد های زیادی در زمینه های مختلف از جمله جوش لیزری ، برش و حکاکی لیزری ، الگوبری ، جوش هسته ای و کاربردهای متنوع نظامی دارند.

عملکرد لیزر های CO2 در تولید پرتو :
تحریک مولکول های CO2 در دو مرحله انجام می گیرد. در لیزر های CO2 از گاز نیتروژن به عنوان گاز کمکی به منظور تحریک استفاده می شود.
بعضی تراز های نیتروژن که کاملا نزدیک به ترازهای CO2 هستند به راحتی در تخلیه الکتریکی دمش می شوند . وقتی نیتروژن تحریک شده به اتمهای CO2 که در حالت پایه قرار دارند برخورد کند ، ممکن است انرژی خود را به انها بدهد و آنها را تحریک کند و به تراز تحریکی مورد نظر CO2 بفرستد.
ترازهای نیتروژن و CO2 دقیقا بر روی هم منطبق نیستند ولی اختلاف آنها خیلی کم است .این اختلاف با انرژی جنبشی اتمها در تبادل انرژی تقریبا جبران می شود.
اتمهای CO2 تحریک شده با بازگشت به تراز خود انرژی آزاد کرده و یک فوتون ایجاد میکنند که این فوتون دارای طول موجی بین 9.2 تا 10.8 میکرون است و قوی ترین طول موج آن طول موج 10.6 میکرون می باشد. فوتون آزاد شده با توجه به جهت میدان الکتریکی که از آنود به کاتود است به طرف آینه حرکت می کند و با برخورد به آینه ای که در سمت آنود قرار دارد منعکس شده با برخورد مجدد به مولکول های CO2 آنها را تحریک کرده و یک فوتون دیگر آزاد می کند .
این دو فوتون با برخورد مجدد به آینه ها و بازتابش خود فوتونهای بیشتری ازاد می کنند و این عمل تا آنجا ادامه می یابد که روند تولید فوتون به یک مقدار پایدار برسد که در آن موقع خروجی بهینه لیزر آغاز می شود .
لازم به ذکر است که قبل از رسیدن به حد آستانه نیز از لیزر پرتو هایی خارج می شود که به دلیل ضعیف بودن قرت چندانی ندارد و ناکارامد است.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۸]
مطلب فوق نیز مربوط به شرکت لیزر سوآن بود

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۸]
http://www.laserswan.net
تشدید کننده های نوری در لیزر
برای داشتن پرتو خروجی از لیزر و انرژی بهینه و با توان بالا نیاز داریم که پرتو های تحریک کننده جهت تحریک ماده لیزری و افزایش انرژی را تقویت کنیم. در بیشتر حالات تقویت کلی توسط قرار دادن آینه هایی با درصد بازتابش بالا در دو انتهای کاواک لیزر انجام می شود .
پرتوی نوری بیش از حدود 100 بار بین دو اینه رفت و برگشت می کند و به این ترتیب طول موثر ماده افزایش می یابد. آینه ها تشکیل یک کاواک نوری یا تشدید کننده می دهند و به همراه ماده فعال لیزری یک نوسان کننده می سازند . آینه ها در اصل مانند یک بازخور نوری از ماده تقویت کننده عمل می کنند.
اساسا گسیل خود به خودی یک تغییر کوچک در فرکانس عبوری از ماده ایجاد می کند و آن را به دلیل گسیل برانگیخته تقویت می کند. در برخورد با آینه های انتهایی اکثر انرژی به داخل کاواک باز می گردد . این نور تقویت شده مجددا با برخورد به آینه دیگر بیشتر تقویت می شود و این <رایند مدام تکرار می شود.
این تغییرات تااین نوسانات به یک حالت پایدار برسند افزایش می یابد . در این حالت رشد دامنه امواج داخل کاواک افزایش می یابد و هر انرژی که به دلیل گسیل برانگیخته ظاهر میشود به عنوان خروجی لیزر منظور می گردد. تا اینجا فرض بر این بود پرتوهایی که بین دو آینه رفت و برگشت می کنند موازی هستند . ولی در واقع اینطور نیست.
به دلیل اثرات پراش در لبه آینه ها یک باریکه کاملا موازی نمی تواند با اندازه محدود ابقا شود چون بخشی از تابش از کناره های آینه ها پخش می شود و این اتلاف ها در اثر پراش را می توان با استفاده از آینه های مقعر و در عمل با آینه های با انحنای متفاوت و شکل های مختلف، بسته به نوع لیزر ، کاهش داد. به اینگونه سیستم ها کاواک پایدار گفته می شود. برخی از سیستمهای کاواک پایدار در شکل زیر نشان داده شده است.
کاواکهای پایدار علاوه بر پایدار نگه داشتن پرتو ویژگی دیگری نیز دارند و آن تنظیم خروجی لیزر است. این عمل به سادگی و با تغییر فاصله آینه ها و بدین ترتیب با تغییر دادن مقدار تابش در طرف آینه کوچکتر که خروجی لیزر را می سازد ممکن خواهد بود.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۹]
http://www.laserswan.net

آرایش آینه‌های لیزری
مشددهای لیزری اکثرا از دو آینه تشکیل شده‌اند که در فضای ما بین آنها ماده فعال لیزری قرار دارد.
محیط فعال لیزر ممکن است چسبیده و یا جدا از آینه‌ها باشد که در اینصورت به ترتیب آرایش داخلی و آرایش خارجی نامیده می‌شوند.
ممکن است در یک لیزر حالت جامد نیازی به قرار دادن آینه لیزر در بیرون محیط لیزر نباشد، بلکه عمل انعکاس نور لیزر توسط صیقل دادن دو انتهای میله لیزری و لایه ‌نشانی مواد دی الکتریک روی آن انجام شود که در اینصورت آرایش داخلی خواهد داشت.
در برخی موارد لزوماً از آرایش خارجی استفاده می‌شود. در این آرایش آینه‌ها به فاصله‌ای از محیط فعال لیزری قرار داده می‌شوند و در تماس مستقیم با ماده فعال قرار ندارند.
در برخی لیزرهای گازی که برخورد دائم مولکولهای گاز باعث کنده شدن مواد نشانده شده روی آینه می‌شود، این روش مزیت دارد.
در هر حال عوامل دیگری مانند مسأله تنظیم آینه‌های لیزری و قراردادن ابزار دیگر در محیط فعال می‌تواند در انتخاب آرایش داخلی یا خارجی لیزر مؤثر باشد. شکل آینه‌هایی که در لیزرها بکار می‌رود، می‌تواند کروی یا تخت باشد. دو آینه بکار رفته در یک لیزر لزوما یک شکل نیستند.
آرایش موازی تخت ، شعاع بزرگ ، هم‌ کانونی ، هم‌ مرکز ، آرایش نیم کروی و آرایش ناپایدار انواع مختلف آرایشهای آینه‌های مشددهای لیزری می‌باشند.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۴۹]
تشکر ویژه از شرکت بسیار خوب سوآن . منتظر نظرات بقیه شرکتها هستیم

mohsen r, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۵۰]
[ Photo ]

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۱:۵۶]
با سلام خدمت جناب شخمگر عزیز و تشکر از بذل عنایت جنابعالی

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۲:۰۰]
از زحماتی که می کشید بسیار بسیار ممنون و سپاسگزارم ان شا الله در تمام شیونات زندگی وکار موفق باشید از حق نگذریم خیلی از دوستان حداقل اشناییشون رو با صنعت نوپای کنترل عددی تا حد زیادی مدیون و رهین به بذل عنایت بی دریغ حضرت عالی در سایت سی ان سی کاران هستند که همین جا جا داره حداقل به عنوان یکی از این افراد کمال تشکر رو از جانابعالی به عمل بیارم

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۲:۰۲]
مجددا سپاس بیکران از حضرتعالی و ارزوی سعادت و سلامت برای شما و سایر دوستانی که در این عرصه فعالیت دارند

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۲:۱۷]
[ Audio ]

Masi خانم شیرازی Shirazi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۰۰]
با سلام خدمت دوستان و همكاران گرامي
براي تامين ماشين الات صنعتي؛ تراش و فرز CNC و معمولي، كاراسل و بورينگ، اسپارك و وايركات، سنگ تخت و محور، پرس هيدروليك و ضربه اي، دايكاست و ...در خدمت شما هستيم .
لطفا از سايت ما ديدن فرماييد:

www.persian-co.ir

همچنين شما ميتوانيد با عضويت در كانال ماشين الات پرشين بصورت لحظه اي از موجودي دستگاه هاي بازار مطلع شويد؛ فقط كافيست تلگرام خود را به روز نماييد.

https://telegram.me/persiangp

شيرازي: 09123584452

عيلامي: 09122706030

Azkala, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۰۸]
[ Photo ]

Azkala, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۲۴]
سه گروه تلگرامی ارزنده و تخصصی : سوپر گروه " بازار تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و صنعتی ایران " https://telegram.me/joinchat/Bx25MTv1ShTwOS7LcXF8Vw سوپر گروه " مدیران و کارشناسان تدارکات وخریدهای خارجی و داخلی صنعت و آزمایشگاههای ایران " https://telegram.me/joinchat/Bx25MTugc8WqA7rRBiR1Jw گروه " نیازمندیهای صنعت و آزمایشگاههای ایران " https://telegram.me/joinchat/Bx25MQLa8Nnrv5ccNQ4hVA

Shahriyar H, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۲۵]
سوپر گروه اذرانcnc مركز خريدوفروش ماشين الات صنعتي و قطعات يدكي مركز تبادل ارتباطاتت صنعتيhttps://telegram.me/joinchat/BoJNzzvLBMWU6KuCIf_r8Q

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۲۹]
دوستا عزیز می دانند که در بعضی از دستگاههای لیزر به دلیل نیاز به سرعت بالا هد دستگاه را جابجا نمی کنند . بلکه زاویه آینه یا منشور را تغییر می دهند. اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید مطرح نمایید.

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۲۹]
sghl likns aol 'v ucdc

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۲۹]
سلام مهندس شخم گر عزیز

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۳۰]
سلام

Hadi Jalili, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۳۰]
در این مورد اگر اجازه بفرمایید بنده امرزو تا عصر سر فرصت مطالبی رو بنویسم

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۳۲]
لطفا تعاریف خود را یا قطع کنید یا کم کنید . لطف سرشار شما و حضور گرم شما انرژی بسیاری به من می دهد اما تعاریف واقعا ناراحتم می کنند. با اجازه گروه یک دو بیتی می گذارم جهت پایان بخشیدن به تمام تعریف . ممنون

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۳۳]
[In reply to ahmad shokhmgar]
سلام جناب شخمگر لیزر حکاکی فایبر مارکینگ دقیقا از این قاعده پیروی میکنه.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۳۳]
آنان که به نام نیک می خوانندم
از حال بد درون نمی دانندم

گر حال درون برون بگردانندم
مستوجب آنم که بسوزانندم

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۳۴]
جناب مهندس جلیلی عزیز منتظریم. جناب مهندس خمسه عزیز چند عکس ارسال نمایید ممنون می شوم

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۳۴]
[In reply to ahmad shokhmgar]
جناب شخمگر نحوه تهیه این پکیج به چه صورته.میشه اطلاع رسانی کنید.

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۳۶]
[Forwarded from ali khamseh]
[ Video ]

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۴۷]
[ Photo ]
ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۴۷]
[ Photo ]
Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۵۱]
بسیار عالی و ممنون

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۵۱]
این نمونه تصویر حک شده روی شیشه هست که طبق تعاریف مهندس جلیلی فایل با فتوشاپ آماده شده و توسط لیزر اجراشده توسط خودمون تو کارگاه

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۵۳]
[In reply to ali khamseh]
آدرس اینترنتی http://www.partaklaser.com/index.php?option=com_content&view=article&id=325&Itemid=354

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۳:۵۳]
آدرس اینترنتی http://www.partaklaser.com/index.php?option=com_content&view=article&id=325&Itemid=354

Ali Davoodi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۰۰]
سلام به همه دوستان

فرید, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۰۶]
سلام علیکم خوش اومدین

حسین شعاعی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۰۷]
https://telegram.me/joinchat/BAz8KDwdbUq1urJ7zugfAw

سوپر گروه ایران سی ان سی 2
خرید، فروش و ارائه خدمات در زمینه ماشین الات سی ان سی
https://telegram.me/joinchat/BAz8KDwvBixhM-57ZYAvrA
سوپر گروه ایران سی ان سی
خرید، فروش و ارائه خدمات در زمینه ماشین الات سی ان سی
به دوستان اطلاع رسانی کنید
لینک بانک صنعتگران
https://telegram.me/joinchat/BAz8KAFGLJ53evBrO3SePQ
به دوستان خود معرفی نمایید

Ali Davoodi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۰۸]
[In reply to فرید]
🙏🙏🙏🙏

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۰۹]
جناب آقای مهندس داوودی عزیز سلام خوش آمدید

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۰]
دوستان گرامی ، یک فراخوان در تعدادی گروههای مرتبط با سی ان سی داده شد. اگر شما نیز دوستانی دارید که حضورشان در گروه باعث افزایش وزن گروه می شود آنها را اد نمایید.

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۰]
با تشکر

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۰]
[ Photo ]
Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۰]
[ Photo ]
فرید, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۱]
اقای شخم گر شخصی کارتون دارم هرموقع وقت داشتین تشریف بیارین خصوصی

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۱]
سلام به همه اساتید این نمونه کار حک رو شیشه هست که در کارگاه انجام دادیم و از فتوشاپ استفاده شده

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۲]
[In reply to Ali Tahmasvand]
سلام با چه دستگاهی حک شده.

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۳]
لیزر co2

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۳]
مارک دستگاه چیه.

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۳]
Bodor

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۳]
دقیقا .

ali khamseh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۳]
👍

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۱۴]
[In reply to ali khamseh]
مرسی

Ali Davoodi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۲۳]
[In reply to ahmad shokhmgar]
ممنونم جناب شخمگر

Ali Davoodi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۲۶]
[In reply to Ali Tahmasvand]
👍👍👍👍

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۲۶]
سام عزیز به گروه ما خوش آمدید. دو روز است که منتظر ورود شما بودم. شما 200 امین عضو این گروه هستید. منتظر نفر 300 خواهیم نشست.

Ali Davoodi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۲۹]
من تازه خدمت دوستان رسیده ام
ممنون ميشم قوانین گروه را بدانم

Ali Sh, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۳۲]
با سلام خدمت اقای شخمگر و دوستان عزیز اگر کسی اطلاعاتی در مورد دستگاههای پلاتر بنر و هد و قطعات ان داره راهنمای کنه
سپاس گذارم

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۳۶]
[In reply to Ali Davoodi]
این گروه در حال جمع آوری بزرگترین دایره المعارف سی ان سی در ایران هست. هر شب یک سی ان سی مورد بحث قرار می گیرد. در فاز اول 101 سی ان سی لحاظ شده است. هر کدام از دوستان و یا شرکتها که مطلب فنی بنویسند با نام خودشان در این دایره المعارف بصورت ابدی درج خواهد شد

Ali Davoodi, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۴:۴۱]
[In reply to ahmad shokhmgar]
👏👏👏👏👏👍👍👍

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۵:۱۶]
[In reply to Ali Tahmasvand]
شیشه نور رو از خود عبور میدهد . این تصویر به چه صورت توسط لیزر حک می شود

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۵:۱۶]
در صورت امکان کمی توضیح دهید ممنون

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۵:۱۹]
جناب اقای شخمگر ر

موسی افضلی, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۵:۲۱]
در صورت امکان مبحث حک لیزر یک روز. دیگر تمدید شود

Ali Tahmasvand, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۵:۲۱]
[In reply to موسی افضلی]
سلام
دوست عزیزوقتی اشعه لیزر با جسمی برخورد میکنه میتونه توی اون جسم تاثیر بزاره و خاصیت حرارتی خودش رو اعمال کنه وسطح شبشه هم از این قاعده مستثنی نیست
بنده بصورت تجربی و با آزمون و خطا به این روش دست پیدا کردم البته با فید پایین و قدرت پایین تونستم به این کیفیت برسم البته فوکوس نازل لیزر باید باسطح شیشه اختلاف کمی داشته باشه مثلا دو میلیمتر تا لیزر بتونه تمام نقاط رو به درستی سرجای خودش حک کنه
پس دوتا مطلب مهمه یکی فاصله فوکوس دوم سرعت و قدرت که با آزمون و خطا بدست میاد

مهدی سرلک, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۸:۰۸]
واتر جت

امین اورعی ریخته گری, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۸:۱۹]
سلام به دوستان و استاد خوبم جناب آقای مهندس شخم گر

ahmad shokhmgar, [۰۲.۱۲.۱۵ ۱۸:۲۱]
سلام خدمت دوستان پایان مباحث لیزر اعلام می گردد . از این ساعت تا فردا ساعت 5 بعد از ظهر مباحث مربوط به واتر جت آغاز می شود. از کلیه دوستان متخصص این صنعت خواهش دارم شبی پرمحتوی را رقم بزنند.

 

 

 

 

ادامه مطالب در صفحه بعد

 

در صورت داشتن سوال تخصصی اینجا را کلیک نمایید در کمتر از 48 ساعت پاسخ می دهیم

آخرین پاسخ های ارائه شده به سوالات دوستان

 

 گروه صنعتی سی ان سی کاران . www.cnckaran.com     shokhmgar@gmail.com      همراه: 09122277199  شخم گر     تلگرام : گروه سی ان سی کاران

آمار سایت

ارتباط با ما

فعالیتها

گروه صنعتی سی ان سی کاران

 همراه :   

پرقوه     ماشین آلات چوب      09028532966

منصوری   ماشین آلات        09196240385

چراتی    ماشین آلات سنگ    09194829553

یوسفی   مدیریت فروش         09196341876

احمد شخم گر     مدیریت                09122277199

 تلگرام:     گروه سی ان سی کاران

ایمیل :      shokhmgar@gmail.com   

وب :        www.cnckaran.com

حوزه فعاليت ساخت :

سي ان سي هاي چوب سه محور در سايزهاي كوچك ، متوسط و بزرگ
سي ان سي هاي چوب چهار محوره مخصوص صنايع منبت كاري در مبلمانهاي استيل
سي ان سي هاي سنگ سه محوره جهت حك و برش انواع سنگ هاي مرمريت و ...
حوزه فعاليت تكنولوژي
فروش انواع تكنولوژي ساخت ماشين آلات به صنايع نظامي ، دولتي و خصوصي از قبيل دستگاه چوب سه محوره  ، سنگ ، شیشه و ...
حوزه فعاليت آموزشي
آموزش انواع موارد مرتبط به تكنيك هاي ماشين آلات CNC از قبيل برگزاري 85 دوره كلاس آموزش ساخت ماشين آلات CNC در محل شركت

درباره ما

تماس با ما

قطعات سی ان سی

ماشین آلات سی ان سی

روش ساخت سی ان سی

فروش تکنولوژی ساخت